Актуальні ідеї для стартапів в області: топ стартапів для Житомира

«Хрещеним батьком» стартапів вважають американського бізнесмена Стівена Бланка, який охарактеризував цю діяльність, як новий комерційний проєкт, за розвиток та реалізацію якого творець отримає прибуток. В класичному розумінні — це щось абсолютно нове та ексклюзивне, яке до вас не було втілене в життя.

Житомир Тренд розповість більше про те, як творити стартап з нуля та які ідеї є актуальними саме для нашого регіону.

Стартап з нуля: основні поради

Творчі задатки в мінімальній кількості є у кожного. Все, що потрібно, прислухатися до себе та навколишнього середовище. А ще стануть в нагоді наступні цінні поради від експертів.

  1. Ідеї мають властивість з’являтися в найбільш неочікуваному місці. Бажано одразу їх записати, відповідно, носити з собою невеликий блокнот або ж робити дописи в нотатках гаджета. Можливо, в найближчому майбутньому ваша ідея стане успішним стартапом.
  2. Регулярний моніторинг або «тримайте руку на пульсі». Важливо бути в курсі останніх інновацій та подій, відвідувати актуальні заходи задля того, щоб розширювати власний кругозір.
  3. Часто для відкриття власної справи, особливо в вузьконаправленій області, потрібно і самому бути професіоналом. При бажанні дійсно можна вивчити галузь зсередини, саме тому часто експерти радять робити інвестиції в себе, адже отримані знання, досвід згодом обов’язково окупляться.
  4. Збільшення кола спілкування, адже таким чином можна знайомитися з більшою кількістю людей, задіяних в різних сферах. Обмін знаннями та практичним досвідом завжди стане в нагоді.
  5. Нові ринки, світові тенденції та пошук власного успішного напрямку для розвитку власної справи.

На етапі реалізації бажано визначитися з цільовою аудиторією, використовуючи ті практики, які працюватимуть саме на них.

Топ ідей стартап-проєктів для Житомира та області

Можна довго наводити приклади вже реалізованих та працюючих стартапів, та що працюватиме в нашому регіоні? Однозначно, виграють ті ідеї, які ще не втілені в життя. Тож про них і піде далі мова.

Еко-стартапи

Все більше українців, житомирян в тому числі турбуються питаннями екології, тому все частіше можна почути чи прочитати про ідеї, спрямовані саме на захист навколишнього середовища. Ось декілька цікавих проєктів в сфері еко-бізнеса, які можна втілити в життя.

  1. Мова йде про папір для пакування продуктів, насичений травами та спеціями, завдяки чому продукти будуть зберігатися набагато довше. За основу взято еко-серветки  «Fenugreen Fresh Paper».
  2. Зелена енергетика — це ще одна сфера, яка поступово переходить в розділ трендів. Це одна з інвестиційно-привабливих направлень в Україні.
  3. Ще один цікавий та прибутковий варіант — виготовлення та доставка корисних, смачних страв. Наприклад, натуральний фруктовий зефір, корисні солодощі з незвичних продуктів чи цукати з кабачків будь-якого смаку.
  4. Зелений туризм. Трохи зусиль та часу — і непотрібна ділянка в селі перетворюється на еко-ферму або ж етно-комплекс для яскравих подій. Один з прикладів — ягідна ферма «Озеряна» Житомирської області, яка спеціалізується на вирощуванні та продажі лохини. Нагадаємо, свій стартап Ярослав Мовчун представив на «AgroTalks Day», де про цікавий проєкт дізналися інші.

Смарт-офіс та коворкінг

В Житомирі вкрай мало креативних просторів, де є можливість без проблем працювати. Ще під час карантину чимало працівників переконалися, наскільки зручною є віддалена робота. Саме тому такі варіанти є чудовою альтернативою офісу. А для власників таких просторів — це можливість для розширення та удосконалення.

Друк за допомогою 3D-принтера

Варіантів в даній сфері дійсно багато. Одні орієнтуються на друк невеликих деталей, чашок, аксесуарів, а інші розвиваються та йдуть далі. Наприклад, за результатами досліджень американської компанії, за допомогою 3D-принтера можна побудувати власний дім, що в декілька разів дешевше та швидше за звичний спосіб будівництва. Стартап має цінність, в Житомирі, наприклад, подібні ідеї досі нереалізовані.

Додатки та платформи для онлайн-продажів

Це мега актуальне направлення, тому кількість додатків та онлайн-платформ, які допомагають швидко розміщувати та продавати товар, завжди актуальні. Проявивши трохи креативу та власного бачення, ви зможете виділитися, привернувши в свою чергу увагу аудиторії.

Як та де житомирянам знайти фінансування для свого стартапу?

Ідея — це дуже добре, та велику роль займає ще й таке питання, як фінанси. В житомирян є такі варіанти.

  1. Звернутися до венчурних компаній, які інвестують в стартапи. Вони розпоряджаються чужим капіталом — пайовими інвестиційними фондами. Серед великих венчурних фондів, які доступні для амбіційних житомирян: «TA Ventures», «U. Venture», «Fison», «Genesis Investments».
  2. Зацікавлення «бізнес-агентів» або приватних інвесторів, які вирішують самостійно, куди та скільки вони хочуть вкладати коштів, які проєкти є перспективними, наприклад.
  3. Краудфандинг або «фінансування натовпом». На таких ресурсах, як «Спільнокошт», «Kickstarter», «Booomerang», «Startup.network», наприклад, можна отримати необхідні кошти для вкладення в свій стартап.
  4. Використання освітніх програм для стартапу, в рамках яких цілком реально знайти контакти, поліпшити продукт. В Україні є місце для акселераторів, наприклад, «Richelieu V».
  5. Для тих, в кого є цікава та працююча ідея, є ще один варіант — звернення до Українського фонду стартапів, отримання інвестицій на конкурсній основі. Це державна організація, за отримання гранту доведеться поборотися. Сума, виділена для втілення вашої ідеї в життя, відрізнятиметься. Все залежить від того, на якому етапі ваш продукт знаходиться.

Який стартап буде популярним на Житомирщині?

По суті трохи нижче наведені правила, які незмінні для будь-яких стартапів:

  • практичність та зручність, а не бажання передусім справити враження. Варто пам’ятати про це, запускаючи новий проєкт. Наприклад, продукт житомирських розробників «BeeWorker» має мету допомогти двом сторонам знайти один одного та допомогти. На перший план команда ставить саме потреби користувачів та шляхи їх вирішення;
  • унікальність та індивідуалізм, ваша ідея має виділятися. Якщо в Житомирі ще 5 компаній займаються цим же, можливо, варто переглянути подальший план дій;
  • прибутковим стартапом можна назвати той, який стосується екологічності та здоров’я, адже попит на здоровий спосіб життя, екологічні проєкти та матеріали з кожним роком лише зростає. Переконані, це позитивна тенденція, яка надалі зберігатиметься;
  • мінімалізм та зміна відношення до речей. Наші батьки та бабусі, дідусі звикли все зберігати та накопичувати, сучасне покоління навпаки максимально звільняє вільний простір від зайвих речей. Тому такої популярності набирають сервіси з оренди не лише житла, але й звичних речей. Наприклад, в Житомирі складно знайти автокрісло в оренду або дитячі ігрові зони з орендою на святкову подію. Таких ідей багато, варто лише відшукати свою.

Якщо ви досі сумніваєтеся, просто уявіть, деякі мрії та фантазії людей перетворювалися в успішні стартапи. Тож страху в даній області просто не має місця. В Житомирі та області є ще чимало варіантів, нерозвіданих територій, де можна проявити фантазію, поекспериментувати, допомогти іншим і при цьому заробити.

Comments

.,.,.,.