Найпоширеніші помилки, яких припускаються засновники старптапів. Пошук ідей в Житомирі

Чомусь одні стартапи досягають успіху, їх розробники вдало виводять проєкти на новий рівень, знаходять інвесторів, а інші — ні. Чи задумувались ви, в чому причини? Насправді, знаючи про найбільш поширені помилки, є реальний шанс їх уникнути. Житомир Тренд поділиться переліком, чого потрібно уникати та розповість про пошук ідей в Житомирі.

Топ найбільш поширених помилок

  1. Перше, про що хотілось б розповісти — це страх розробників спробувати щось нове та вихід на інший рівень. Часто саме це стає перепоною для подальших дій.
  2. Займатися сферою, в якій ви некомпетентні та не маєте відповідних знань. Ризик того, що ваш стартап «не вистрелить» досить високий. Корисним буде чітко сформований план дій.
  3. Хороша ідея — це не все, що потрібно. Важливо вміти прорахувати, скільки грошей потрібно для її реалізації з самого початку, а отже корисними будуть навички в управлінні продажами, фінансами та маркетинг. За статистикою, з 10 стартапів вистрелює 1, і навіть чудові, неймовірно корисні та прогресивні ідеї так і залишаються нереалізованими.
  4. Заплутані та надто складні ідеї в більшості випадків не спрацюють, адже люди хочуть простого та зрозумілого вирішення проблеми.
  5. Тренди. Запускаючи стартап, варто чітко розуміти, чи буде ваша ідея актуальною умовно через 10 років або ні. Саме тому потрібно відчувати тренди та настрій потенційної аудиторії користувачів. Тобто величезною помилкою є думки розробників в першу чергу лише про продукт. Варто фокусувати увагу і на клієнта також.

Думка експерта

Вікторія Тігіпко переконана, що велику роль в успішності стартапу відіграє правильно підібрана команда, чітке розуміння стратегії. Голова наглядової ради Українського фонду стартапів зазначає, що важливими є такі складові:

  • підготовча робота, яка включає спілкування з потенційними інвесторами, підприємцями, які працюють в тому ж напрямку, наприклад;
  • чітка та зрозуміла презентація стартапу;
  • підтвердження ефективності, наприклад, наведення результатів дослідження. Якщо це стартап від житомирської команди, то це можуть бути дослідження на території Житомирщини;
  • прозорість та розуміння проблематики. Стартап якраз має вирішувати її, бути корисним;
  • участь в конкурсах стартапів, представлення проєкту та порівняння з іншими, розуміння тенденцій.

Помилки в культурі стартапів

Деякі засновники можуть зневажати дану складову, але вона також вкрай важлива. Варто розповісти про культуру стартапів та те, як створити відповідну атмосферу в стосунках команди.

Цікаво, що деякі стартапи досі притримуються стереотипів, які в майбутньому заважають досягти бажаного.

  1. Культура в стартапі виникає сама по собі. Насправді, це не так. Варто вірно розтлумачили поняття культури. Наприклад, раз на місяць зустрічатися командою для обговорення складних, важливих, іноді суперечливих моментів. Це вже крок до подолання проблем, помітних ще на початковій стадії.
  2. Брати в команду лише друзів. В більшості випадків, такий підхід в подальшому створює проблеми. Не важливо, наскільки близькою є людина, яку ви готові взяти на роботу. Це не є мірилом професійних якостей, необхідних для комерційного успіху.
  3. Кількість співробітників не має асоціюватися з успіхом проєкту. Хоча перший показник справляє приємне враження на інвесторів, проте не буває «команд на виріст». Варто сфокусуватися на параметрах саме свого продукту.
  4. Стартап не передбачає чітких рамок, але й постановка нереальних цілей теж може призвести до емоційного вигорання. Порушення балансу спровокує суцільну знервованість команди та агресію.
  5. Правила вас не стосуються. Це ще один яскравий приклад порушення правила культури. Можна пригадати «Zenefits» — революціонера в сфері страхування, який провалився через ігнорування правил, законів, яким слідує будь-який страхувальник.

Де та як знайти ідеї для стартапів в Житомирі?

Стартапи «помирають» частіше за все через відсутність потреби у продукті. В першу чергу стартап має розв’язувати проблеми. Тож, де можна знайти ідеї в Житомирі?

  1. Стартап-клуби. Це місце з особливою атмосферою та колом однодумців. В такому просторі можна не лише знайти саме ту ідею для майбутнього стартапу, але й здобути корисні навички. В Житомирі є відомий та успішний стартап-клуб «Житомирської політехніки» під назвою «Startup Camp YEP!_ZSTU» та Інжинірингова школа «Noosphere» на базі «Поліського університету».
  2. Ідея, яка стосується «болю» у власному житті. Наприклад, що не подобається під час подорожей Житомирщиною або ж у звичайному житті, які проблеми помітні в Житомирі та турбують вас? Зазвичай саме з цього виходить дієва ідея, яка сподобається багатьом.
  3. Участь в екологічних та соціальних проєктах Житомира, в волонтерстві. Все це теж допомагає визначити так звані проблемні місця, а отже згодом приходить і їх рішення.
  4. Що популярне або лише набуває популярності в Житомирі? Дослідження тенденцій, спостереження — це крок до того, щоб прослідкувати настрій містян, відповідно, розробити та мати готове згодом рішення.

Що спрацьовує?

Можна виділити декілька варіантів, які за дослідженнями та спостереженнями в інших містах, спрацьовують.

  1. Сервіси з доставки здорової їжі. Все більше населення відчуває необхідність, потребу в здоровому та правильному харчуванні. Часу, а іноді і бажання не завжди є, саме тому виникають стартапи, які задовольняють дану потребу. В Україні вкрай небагато подібних сервісів, в Житомирі тим паче. Можливо, пора заповнити дану нішу своєю ідеєю.
  2. Мобільні додатки для смарт-будинків. «Розумне житло» — це комплекс систем, які значно полегшують життя містянам. Це цікава та корисна ідея для майбутнього стартапу.
  3. Мобільні додатки для фітнесу та медитацій, йоги. Все більше користувачів цінують свій час, не бажаючи витрачати його на дорогу, наприклад, до фітнес-студії. Що може бути простіше за заняття вдома? Потрібно лише ввімкнути програму та почати заняття. Ця сфера постійно буде популярною, тому варто задуматись і над реалізацією власного проєкту.
  4. Еко-стартапи. Варіантів в даній сфері дійсно багато, це не лише модний тренд — на цьому можна заробити. Ініціативні стартапери вже так роблять. Яскравим прикладом є проєкти з застосуванням зеленої енергетики. Житомиряни, наприклад, в Гідропарку можуть заряджати мобільні пристрої від «сонячних дерев». Завдяки цьому містяни з 2019 року так і роблять —заряджають гаджети поза межами дому. Цей проєкт є ще й способом популяризувати альтернативні джерела енергії серед містян.
  5. Аграрні технології. Останні роки даний сектор демонструє стабільну позитивну тенденцію. Сільське господарство розвивається, поступово позбуваючись сталих стереотипів. Сфера стає більш технологічною, підприємці застосовують найновіші цифрові рішення. На Житомирщині яскравим прикладом цього є ферма «Озеряна» в Брусилівському районі, яка збирає нову нішеву ягідну культуру — лохину.

Якщо спочатку стартап асоціюється з чимось романтизованим та прибутковим, то згодом ілюзії зникають. Щоб досягти успіху, потрібно мати цікаву та корисну ідею, знайти інвесторів, вміти презентувати та довести те, що ваш стартап потрібний. Це колосальна робота, і лише одиниці досягають успіху.

Comments

.,.,.,.