Як оптимізувати рух на перехресті вулиць Велика Бердичівська та Жуйка в Житомирі

 

26-27 жовтня в рамках «Днів сталої енергії в Житомирі» проходив ідеатон «Лабораторія ідей сталого розвитку», під час якого команда Державного університету «Житомирська політехніка» представила проєкт розв’язання енергетичних та екологічних проблем транспортного вузла в районі вулиць Жуйка та В. Бердичівської, пише zhytomyr-trend.in.ua.

Поточна ситуація

Головні проблеми, які протягом тривалого часу виникають на цій ділянці дороги це затримки руху в години пік та ускладнення системи роботи громадського транспорту, що зумовлює погіршення екологічної ситуації транспортного вузла через високий рівень загазованості та шуму. Поточна транспортна розв’язка підвищила безпеку дорожнього руху в порівнянні з попередньою організацією, зокрема, зменшилась кількість ДТП, але виникли й нові ускладнення. Насамперед це аварійно небезпечні повороти ліворуч від вул. В. Бердичівської та затримка руху автомобілів на під’їзді до перехрестя з вул. Жуйка, середня тривалість якої складає 16 хвилин.

Основне навантаження триває з 8 до 9 ранку та з 17 до 18 години вечора. Часті зупинки негативно впливають на екологію, адже зміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах збільшується на 200-650%, в залежності від класу, технічного стану і стилю керування. Наприклад, під час прискорення від 20 км/год до 40 км/год рівень викидів становить 100%, від 40 км/год до 140 км/год – 69%, а у понад 140 км/год – 200%. Найбільша концентрація викидів, твердих часток (сажа, продукти зносу шин) та NO2 спостерігається на перехресті, перед та після світлофорами чи пішохідними переходами.

Шляхи розв’язання проблеми

Пропонується побудувати дворівневу розв’язку по вул. Жуйка з проєктною вулицею, яка б з’єднала майдан Смолянський з вул. Фещенка-Чопівського, через провулок Шосейний та вулицю Робітничу. Після будівництва шляхопроводу, частина транспорту з Бердичівського мосту спрямується на проєктну вулицю, що полегшить здійснення поворотів для вантажних автомобілів. Після чого планується застосовувати адаптивне керування світлофорами з детекторами транспортного потоку та організувати автостоянку, яка перехоплюватиме транспортні засоби при в’їзді до міста.

Очікувані результати

Транспортний потік від вул. Жуйка до Смолянки та у зворотному напрямку, який складається переважно з вантажних авто, за виключенням автобусів, буде спрямований на проєктну вулицю (пров. Шосейний) без підйомів, які негативно впливали на витрати палива і погіршували екологію. Транспортний потік від вул. Жуйка до центру міста та у зустрічному напрямку також буде частково спрямований на проєктну вулицю (вул. Робітнича). У сукупності це призведе до зменшення інтенсивності руху по Великій Бердичівській, зменшення часу проїзду та кількості зупинок, а отже зменшення шкідливих викидів на 20%. Окрім того, організація автостоянки сприятиме використанню міського громадського транспорту та поповненню бюджету.

Загалом, проєкт отримав схвальну оцінку представників виконавчих органів міської влади, тому цілком ймовірно, що його внесуть до міських цільових програм, реалізація яких розрахована до 2030 року.

Comments